(23-06-2019)

Hallo allemaal,

IMG-20190606-WA0006

Ook dit jaar zijn we met de vereniging op kamp geweest! Omdat we in Loon op Zand zijn geweest, was het thema De Efteling. Op vrijdagavond zijn de kinderen ontvangen door allerlei Eftelingfiguren die speciaal voor hen uit De Efteling waren ontsnapt! In de avond zijn zij rond gaan spoken in het bos en mochten de kinderen kijken wie ze allemaal terug konden vinden. Daarna was het tijd om naar bed te gaan.
De volgende ochtend was het belangrijk goed wakker te worden, want er was weer een hoop te doen! Na een ochtendgymnastiek en een goed ontbijt was het tijd om ons van onze gekke kant te laten zien, met een spelletje Crazy 88. Ondertussen had een deel van de leiding de tijd om het bosspel klaar te zetten; we mochten aan de slag als echte mijnwerkers van Baron 1898!
Van hard werken krijg je honger, dus tijd om te gaan lunchen. Na de lunch was het tijd om De Fakir te gaan helpen. Hij ging verhuizen en had zo veel spullen die mee moesten, dat hij wel wat hulp kon gebruiken. De kinderen hebben De Fakir geholpen bij het verhuizen van al zijn spullen. Hierna was het tijd voor was eigen vermaak. En wie wordt er nu niet blij van een potje kwallenballen?? Het ging hard tegen hard en vooral de leiding was erg fanatiek, maar de kinderen konden er ook wat van! Helemaal modderig en hongerig zijn we daarna aan tafel gegaan voor een lekker bakje friet met een snack. Na het eten was er gelukkig nog wat tijd om te oefenen voor de bonte avond, zodat iedereen zich hier van zijn beste kant kon laten zien. Na de bonte avond hebben we de Eftelingkennis van de kinderen eens even onderzocht, met het Eftelng geluidenspel. Wie herkent de verschillende liedjes??? Nou, we hadden een stel kenners bij ons.
Na het Eftelinggeluidenspel kon een discoavond natuurlijk niet ontbreken. Na een goed feestje heeft iedereen zijn bed weer opgezocht en heeft de leiding geprobeerd zonder teveel herrie de uitslag van het Eurovisie Songfestival te kijken. Dat was toch wel erg moeilijk, toen de punten binnen bleven stromen! Gelukkig kwamen er de volgende ochtend geen boze kinderen naar ons toe, dat we teveel herrie hadden gemaakt ;)
De laatste dag was aangebroken. Tijd om onze spullen weer in te pakken…. Na het inpakken en verzamelen van al de spullen, was er nog tijd voor een laatste bosspel. Er was namelijk iets gestolen in de efteling! Maar wat was het… Waar was het precies gebeurd… En wie had het eigenlijk gedaan??? Na een stevig staaltje speurwerk zijn de groepen erachter gekomen wat er zich daadwerkelijk af had gespeeld in De Efteling en konden zij met een gerust hart terugkeren naar het kamp. Tijd voor een boterham en daarna op naar het laatste spel van dit kamp. Op het veld hebben we de laatste spelletjes gespeeld en de eindbalans in de scores opgemaakt. Natuurlijk was het een spannende strijd en heeft nummer 10 even hard zijn best gedaan als nummer 1, maar zelfs op kamp kan er maar 1 groepje de winnaar zijn. Dit jaar heeft De Fakir gewonnen!

Wil jij volgend jaar winnen? Houd dan goed de brieven in de gaten die je mee krijgt van je turnjuf. Want voor je het weet is het weer zo ver en gaan we weer samen op kamp!

Liefs,

De jeugdcommissie