(08-05-2020)

Belangrijke Informatie: coronavirus / turnlessen (6 mei 2020)

Het land staat al een aantal weken op zijn kop, wij leven in een andere samenleving doordat een aantal zaken, zoals sporten, niet meer vanzelfsprekend is. Ars volgt de ontwikkelingen en adviezen via de website van het RIVM. De gezondheid van onze trainers en leden staat voorop!

Op 6 mei heeft het RIVM kenbaar gemaakt dat de binnensporten pas geopend worden na de zomervakantie. Daarom heeft het bestuur van Gymnastiek vereniging Ars besloten dat alle turnlessen komen te vervallen tot dinsdag 1 september 2020. Dit geldt voor VTA Blixems, Bordeauxlaan, Grebbeberglaan en turnhal de Vijfkamp.

Afgelopen week heeft het bestuur intensief contact gehad met zowel Gemeente als de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie. Met beide partijen is meermaals contact geweest over de invulling van het buiten sporten. Het bestuur van Ars heeft besloten om de lessen niet buiten aan te gaan bieden. Dit besluit is onder andere genomen omdat we de lessen die we normaliter aanbieden in de gymzaal/turnhal, buiten niet vergelijkbaar kunnen aanbieden, aangezien de gymzalen en turnhal gesloten blijven. We hebben geen beschikking over materialen uit de zaal, er zijn geen geschikte (afgesloten) accommodaties in de buurt van de gymzaal. Daarnaast kunnen we de veiligheid van onze leden en de gezondheid van onze trainers/trainsters niet garanderen.

Onze leiding heeft wel het initiatief genomen om gymlessen te maken, die je thuis met je ouders of met je broertjes/zusjes kan doen, of buiten op een grasveld/speelplaats met vriendjes/vriendinnetjes. Iedere week komen er nieuwe lessen op de site te staan. Kijk dus regelmatig op deze site. >>Online lessen

Aangezien het kabinet heeft aangegeven de sportverenigingen financieel te compenseren in de zaalhuur voor deze maanden, hebben wij ook besloten om een aanpassing te doen in onze contributie. Normaal ontvangen de leden een jaarcontributie op 1 juli, deze wordt later verstuurd. Op 1 oktober ontvangen alle leden een factuur voor het nieuwe seizoen 2020-2021. Leden die voor seizoen 2019-2020 volledig hebben betaald, krijgen een compensatie in de factuur voor het nieuwe seizoen 2020-2021. De hoogte van deze compensatie ligt aan de teruggave van de Gemeente en de korting van de KNGU. De leden van de wedstrijdgroep, die niet hebben kunnen deelnemen aan de KNGU wedstrijden omdat deze zijn komen te vervallen, krijgen daarnaast de volledige wedstrijdkosten terug. Deze leden ontvangen binnenkort persoonlijk een bericht. Normaal moet je opzeggen voor 1 juni dit passen wij ook tijdelijk aan. Als je wilt opzeggen voor het komende seizoen kan dat tot 1 oktober 2020, je mag dan de lessen blijven volgen tot aan de herfstvakantie.

De activiteit van 4 juli komt nu te vervallen, de sporthal blijft gesloten en wij gaan onderzoeken of wij een wedstrijd /activiteit in het najaar kunnen organiseren.

Houdt deze website in de gaten we zorgen regelmatig voor een update. Als je e-mail adres doorgeeft via het contact formulier, met daarin je eigen naam, de naam van het lid en je e-mail adres, dan kan je in de toekomst deze informatie ontvangen per mail. Daarnaast is het voor de ledenadministratie mogelijk om de factuur digitaal te verzenden in plaats van in een enveloppe per post.

Mochten de maatregelen omtrent het coronavirus wijzigen dan bekijkt het bestuur de situatie opnieuw en zal het opnieuw kijken naar de mogelijkheden voor onze vereniging. Voor meer informatie omtrent het virus verwijzen wij u naar de website van het RIVM en KNGU. Mocht je alsnog vragen hebben, stuur dan een mail via het contact formulier.

Tenslotte hopen wij dat iedereen gezond blijft en dat wij elkaar na de zomervakantie weer in de zalen mogen ontmoeten. Hoe de turnlessen er dan uit gaan zien, gaan wij de komende maanden samen met de leiding bekijken.
Met sportieve groet,
Bestuur en leiding Ars