(27-12-2018)

Grandioze afsluiting jubileumjaar

In 2018 bestond onze vereniging 80 jaar. Dit hebben we op verschillende momenten het afgelopen jaar gevierd. Met de organisatie van een regiowedstrijd in samenwerking met Turnen dames van regio Brabant oost van de KNGU, een leuke kaderdag en als afsluiting voor alle recreanten een speldag. De kleuters waren op zaterdag 15 december bij 1-2-3 Heesbeen aan de Vijfkamplaan en de andere leden waren te gast in de sporthal van TU Eindhoven.
Na het maken van groepjes en een algehele warming-up konden we starten met de spelmiddag. In de sporthal was een heus circus spektakel opgebouwd. De kinderen konden in 10 groepjes leren wat de circus artiesten ook zoal moesten oefenen zoals balanceren op een heus stalen koord, ringwerpen, jongleren met borden en ballen. Fietsen op een wiel en acrobatische capriolen uithalen. Ook werd er een circusact ingestudeerd om later die middag aan het publiek te laten zien. Nadat dit allemaal achter de rug was heeft het kindercircus Sim Sala Bim nog een voorstelling gegeven voor de Arsleden en het publiek.
Dit was weer een zeer geslaagde dag dankzij het organiserende comite dat zijn best had gedaan om er een leuke sportieve dag van te maken. Op naar ons volgende jubileum zou ik zeggen. De gemaakte foto's zijn op de website te bekijken onder het kopje foto's.