(20-02-2018)

Ars viert feest!

ballonnen-80-jaar-extra-sterk

Onze gymnastiekvereniging viert feest dit jaar. We bestaan 80 jaar!!!! Je hebt je misschien wel eens afgevraagd hoe we aan de naam Ars zijn gekomen. In 1938 is een kapelaan in de zaal van het patronaat bij de pastoor van Ars kerk gestart met een groepje jongens/heren. Dit was niet te vergelijken met de gymzaal van nu. Er was een betonnen vloer met strobalen als val mat. In 1939 kwamen de meisjes/dames erbij. Vanuit dit patronaat gingen we naar diverse gymzalen in Woensel en Strijp.

Op dit moment geven we turn en gymnastiekles aan jongens en meisjes in 4 verschillende zalen nl; in de Vijfkamp, hier turnt de wedstrijdgroep en de brugklasgroep. Jongens en meisjes vanaf 3 jaar en de dames conditiegroep turnen of gymmen in de Achtse Barrier, Blixembosch en de Woenselse Heide.
2018 wordt dus een feestelijk jaar. We starten met de organisatie van de regio wedstrijd; de toestelfinales en clubteams op 7 en 8 april in de Vijfkamp. De Ars clubkampioenschappen op 30 juni zullen ook een feestelijk tintje hebben en dan hebben we nog de mogelijkheid voor een extra activiteit in dit feestjaar. De opbrengst van de grote Clubactie van 2017 mag hiervoor gebruikt worden. Heb je nog idee├źn voor een leuke activiteit geeft dit dan voor 1 maart door aan de voorzitter van het jubileum comite: Ben Fredriks via b_fredriks@hotmail.com.
Ik hoop jullie allemaal op de activiteiten van gymnastiekvereniging Ars te mogen begroeten.

Annette van der Sanden