Historie

Gymnastiekvereniging ARS is opgericht in 1938 in de pastoor van ARS parochie in Eindhoven. Er werd gestart met een jongens/herengroep en in 1939 kwam daar de meisjes/damesgroep bij. Inmiddels is ARS uitgegroeid naar een vereniging met ongeveer 300 leden verspreid over 4 gymzalen in het Eindhovense stadsdeel Woensel namelijk in de wijken: Achtse Barrier, Woenselse Heide, Blixembosch en Sportcentrum Eindhoven Noord (SEN).

Je kunt bij ons terecht vanaf 3 jaar. Ons hoogtepunt is het landskampioen lange mat springen met de meisjesploeg.
Sinds 2008 traint de wedstrijdgroep in de turnhal de Vijfkamp in SEN.

ARS is een vereniging die volledig draait op vrijwilligers met veel jeugdleden, maar we hebben ook een damesconditiegroep voor dames van 50+. De hoofdleiding van de groepen is in het bezit van het vereiste diploma zoals aangegeven door de KNGU, waarbij ARS aangesloten is.

Vroeger zagen de toestellen er uit zoals de foto's hieronder, gemaakt in Montreux tijdens een tentoonstelling 150 jaar gymnastiek (met dank aan Fons van der Sanden).

IMG_0573IMG_0575

IMG_0577IMG_0625